poniedziałek, 25 listopada 2013

Porada druga


Dobre notowanie


Dobre notatki prowadzone na lekcji są esencjonalnym czynnikiem jej dobrego zapamiętania

Umiejętność pisania skrótami.

Musisz wypracować sobie zestaw swoich osobistych skrótów których zawsze będziesz używać do określenia jednej i tej samej rzeczy, zjawiska, słowa.
Niektóre długie słowa są kłopotliwe do notowania, więc powinieneś zamieniać je na odpowiednie skróty. 
Tym sposobem powstały wszelkie skróty typu:
np., itd., itp., n/t, m. in.
Jeśli ma się opanowany jakiś język obcy (np. angielski), można zauważyć, że wiele zachodnio-języcznych odpowiedników polskich słów jest od nich o wiele krótsza: próbować - try, samochód - car, porozmawiać - talk, rozwiązywać - solve.
Stosując ten system notowania korzysta się podwójnie: szybciej się notuje i jednocześnie powtarza wiadomości z danego języka obcego.



Aby zapisywać uwagi, nachodzące myśli, idee, pomysły, pytania itd., powinieneś zostawić uprzednio na kartce margines. Dzięki temu elementy niepowiązane bezpośrednio z lekcją nie będą zakłócały treści głównej notatki.



Układ notatki powinien odzwierciedlać.

· ważność elementów przedstawionych na lekcji,
· ich związki, relacje między sobą i ewentualnie między informacjami już znanymi,
· kolejność w jakiej zostały przedstawione, itd.
Jeśli zachowany zostanie taki układ - będzie on pomocny podczas przeglądu tych notatek w czasie powtórek. Szczególnie ważnym jest: uwypuklenie ważności i relacji poszczególnych informacji. Można to osiągnąć używając:
· WIELKICH GRUBYCH LITER
· kolorów
· podkreśleń
· strzałek 
Te wszystkie elementy sprawiają, że taka notatka jest również ciekawsza, przez co łatwiej zapada w pamięci.

SPORZĄDZAJ MAPY MYŚLI

Obejrzyj film jak je robić




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz